Tuesday, January 26, 2010

Юнаци s01e08


Глава осма: Пъцко Сметката. Юнак 002.

Пъцко пируваше с парите от банката. Беше пристигнал в София и се възхищаваше на големия град, пилеейки пари по кръчми, барове и дискотеки. Обикаляше по улиците, чудеше се на трамваите, прескачайки релсите и възкликваше с "Въх, че яку!" на високите сгради. Тази вечер беше в Студентски град. Влезе в една дискотека, пийна малко и се присламчи към една девойка. "Гуспожице, много сти хубавъ!", момичето беше на градус, затова не избяга с писъци. Заприказваха се, оказа се, че тя се казва Радка и е от Злокучене, Пазарджишко, учи право тук и харесва поп-фолка. Не беше привлечена сексуално от Пъцко (по ясни причини), но й беше приятно да си говорят. "Аз многу съм убикалял. И в Кюстендил съм бил и в Перник даже! Чак до Враца стигнах в трети клас кат бяхме на екскурзия. Ама тва ващо градче тука е хубаву." -"А, мерси, много е готино. Аз няма да стъпа повече в Злокучене! Те наще ми пращат по леля буркани и пари.". След едночасови приказки си дойдоха на думата. Пъцко каза "Абе, найш кво, аз нямам къде да спа тая нощ...", "Оф, ни знам..." - каза Радка, "Айде де, моля ти са ся, ако ми намериш къде да спа може да ти дам да ми пипнеш касетката с автограф от Сашка Васева!", Радка се позамисли и каза "Ми добре и без тва съквартирантката Кичка нещо изчезна тия дни, ша спиш на нейното легло.", Пъцко се усмихна доволно - "Еее, брао, вие софиянците сте убави ора!".
Отидоха в стаята на Радка и Пъцко заразглежда плакатите по стените, търсейки някой на Сашка. "Искаш ли да поканя някви хора да пийнем?" попита Радка. "Дааа" викна Пъцко, "даже щот си готинъ шъ въ пучерпъ с ракия и суджук", "Еее, няма закво" опита да се измъкне Радка, "Ааа, моля ти са! Пъцко Сметката не е неблагодарен, тъй да запомниш!". Дойдоха гостите, Пъцко наряза половин парче суджук и извади едното шише ракия. Гостите донесоха и други неща, за пушене и смъркане и купона започна. Бяха се развихрири и изведнъж на вратата се почука и се чу "Полиция! Отворете!", всички избухнаха в смях. Радка, Пъцко и останалите тръгнаха към вратата. Още щом отвориха Пъцко реши да се изяви и се оригна. Полицаите се строполиха на земята. Всички отново избухнаха в истеричен смях и се развикаха "Пъцко президент, президент!!!".
На другата сутрин Пъцко се събуди, махна крака от лицето си, избута двамата души, които спяха върху него и стана. Прозя се, разтегна се и се заоглежда. Събра каквото беше останало от суджука и ракията и излезе. Цял ден обикаляше, посети ЦУМ и НДК, разходи тениската си със Сашка Васева по Витошка и вечерта отиде на кръчма. На бара видя възрастна, 120кг. мустаката жена, която тъжно и самотно си пийваше. Това беше идеалът на Пъцко! Той позаглади перчема и веждите си, постегна колана си и се отправи към нея...

No comments: